Batman: GCC Update #57

Wszyscy potrzebują przyjaciół

W tym artykule przyjrzymy się sojusznikom i sposobom kontrolowania ich przy pomocy umiejętności Dowodzenie. Jeśli gracz wybrał bohatera posiadającego Dowodzenie elitą/pomocnikami, musi on wybrać płytkę sojusznika będącego po jego stronie. Płytki sojuszników mogą pochodzić z pudełka podstawowego lub dowolnego rozszerzenia posiadanego przez gracza. Wybór ten powinien być dopasowany do scenariusza i taktyki, którą planuje obrać gracz, ponieważ różni sojusznicy oferują różne strategie.


Na potrzeby tego artykułu odniesiemy się do scenariusza opisanego w aktualizacji 34, który rozgrywa się na mapie banku. W jego ramach Jim Gordon wraz z Bullockiem muszą uratować zakładników schwytanych przez Red Hooda i jego gang. Po zapoznaniu się z celem scenariusza, Bohaterowie wybierają swoich sojuszników.

Bullock ma umiejętność Dowodzenie Pomocnikami, więc może wybrać płytkę Pomocników. Poziom jego Dowodzenia wynosi 3, więc musi wziąć 3 miniaturki wybranej płytki. Jim Gordon posiada dwie umiejętności Dowodzenia: Dowodzenie Pomocnikami (poziom 3) i Dowodzenie Elitami (poziom 2). Jim Gordon wybiera płytkę z Pomocnikami i Elitami oraz odpowiednią liczbę figurek.

Załóżmy, że gracz kontrolujący Bullocka decyduje się na bardziej agresywną grę i wybiera płytkę GCPD (z pałkami). Jednostka ta jest w stanie wykonywać zarówno ataki w zwarciu, jak i z dystansu, a dzięki umiejętności Nietykalność trudno ją zniszczyć. Ponadto, jeśli towarzyszy jej Bullock, może korzystać z jego wsparcia nawet podczas obrony. Takie połączenie z umiejętnością Ochrona u Bullocka czyni tę kombinację ciężką do przebicia.

Teraz załóżmy, że gracz kontrolujący Jima Gordona preferuje bardziej wszechstronną grę i wybiera płytkę GCPD (z pistoletem) jako swoich Pomocników. Ze względu na swoje statystyki, GCPD jest w stanie zniszczyć systemy bezpieczeństwa, ułatwiając uwolnienie zakładników. Przy wyborze elitarnej płytki Gordona, gracz decyduje się dodać trochę dodatkowej siły ognia za pomocą płytki SWAT (z karabinem).

Wszystkie sojusznicze figurki rozpoczynają grę na tym samym obszarze co kontrolujący je bohater. Jak widać, różni sojusznicy pozwalają na różne strategie. Gracz musi zdecydować, czy chce być bardziej agresywny w eliminowaniu wrogów, czy może grać bardziej defensywnie, dodając sojuszników z umiejętnością Poświęcenie. Po poznaniu celów scenariusza można dojść do wniosku, że np. potrzebne będzie hakowanie. W takim przypadku warto wybrać płytkę oferującą lepsze umiejętności hakerskie, które pozwolą skuteczniej zabezpieczyć cel.

Skoro już wiecie jak wybrać sojuszników, zobaczmy, jak nimi grać. Bohater z Dowodzeniem może aktywować sojusznika, którego ma pod swoją kontrolą (wybranego na początku gry) kosztem automatycznej akcji analizy. Płytkę sojusznika można aktywować tylko raz na turę. Za każdym razem, gdy płytka sojusznika jest aktywowana w taki sposób, kontrolujący go bohater aktywuje wszystkie związane z tą płytką postaci zgodnie z tymi samymi zasadami, które stosuje złoczyńca w celu aktywowania swoich postaci. Jedyna różnica polega na tym, że wszystkie kostki energii wydane na przerzuty, dodatkowy ruch lub obronę są umieszczane na statystyce analizy bohatera (a nie na planszy złoczyńcy, oczywiście). I nie zapominajcie: wszystkie statystyki mają ograniczenia wysiłku!

Mamy nadzieję, że ta aktualizacja wyjaśniła działanie sprzymierzeńców oraz ich strategiczne znaczenie.

Źródło: Kickstarter Batman™: Gotham City Chronicles

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s