Batman: GCC Update #45

Zapomniana postać: Lokalizacje w Gotham City. (Część 2 z 2)

Witajcie, Gothamczycy!

Kontynuujemy naszą podróż po procesie tworzenia mapy do Batman: Gotham City Chronicles w drugiej części artykułu.

W czasie gdy artyści doszlifowują mapę, my bierzemy się za umieszczanie na niej elementów powiązanych z rozgrywką.

Pierwszą rzeczą, którą zrobiliśmy, było podzielenie jej na obszary. Z reguły robimy to tylko we współpracy z artystami, ponieważ chcemy, aby obszary w pełni zintegrowały się z mapą, aby nadać im bardziej naturalny wygląd i sprawić, żeby jak najbardziej wtopiły się w rysunek.

Mapa powinna być interesująca pod względem rozgrywki, ale musi być też piękna. Dlatego zostawiamy trochę swobody artystom, ponieważ chcemy, aby byli integralną częścią w procesie tworzenia mapy.


Projekt obszaru/strefy jest kluczowym krokiem w tym procesie i od nas zależy, czy mapa będzie dynamiczna. Rozmiar mapy, umieszczenie obszarów i ich kształt łączą się i dyktują ścieżki, którymi będą musieli poruszać się bohaterowie – dlatego musimy być pewni, że osiągniemy tę równowagę (oczywiście, niektóre postacie mogą rozbijać ściany, ale to zupełnie inna sprawa).

Pierwszy szkic obszarów.

Kolejnym krokiem było umieszczenie znaczników pola widzenia. Tak jak w przypadku granic obszarów, to także jest ważny krok dla grywalności, ponieważ te znaczniki umożliwiają interakcje pomiędzy obszarami (atak z dystansu, granaty…). Jest to bardzo żmudne zadanie, ponieważ musimy bardzo uważać, aby nie wprowadzać błędów do wyznaczania pola widzenia.

Znaczniki pola widzenia są rozmieszczone.

Ostatnim krokiem było stworzenie dokumentu ze wszystkimi regułami dla mapy (limit pojemności obszaru, poziom wysokości, litery znaczników pola widzenia, rodzaje terenu i dopuszczalne ruchy specjalne). Ten dokument został wykorzystany przez zespół grafików do stworzenia ostatecznej planszy.

Oto zawartość takiego dokumentu:

1/ Limit pojemności obszaru:
Aby określić limit pojemności obszaru, drukowana jest mapa, a na każdym obszarze umieszczane są figurki, aby sprawdzić, ile z nich może się zmieścić. Czasami wartości są dopasowywane do naszych potrzeb (na przykład w celu stworzenia lub unikania blokady przy poruszaniu).

2/ Poziom wysokości:
Poziomy wysokości są ustalane na podstawie początkowej koncepcji mapy, ponieważ mają duży wpływ na rozgrywkę i ogólną atmosferę mapy. Jak widać, na tej mapie zdecydowaliśmy, że poziom wysokości nie będzie tu głównym czynnikiem. Kluczowym elementem tej mapy jest jej modułowość i na tym się skupiliśmy.

3/ Rodzaj terenu:
Rodzaje terenu są istotne, ponieważ pozwalają podjąć graczom strategiczne decyzje, dzięki czemu mapa jest dynamiczniejsza. Gracze mogą chcieć wybrać „dłuższą drogę” omijając niektóre miejsca, które mogą spowolnić ich postacie lub powodować obrażenia.

4/ Litery znaczników pola widzenia:
Podobnie jak znaczniki pola widzenia, litery również muszą być ostrożnie umieszczone. Te litery wykorzystuje się do symulowania terenu 3D na mapie 2D i przedstawiają one przypadki, w których można zobaczyć obszar zza osłony albo kiedy zajmowany obszar jest na wyższym poziomie.

Na tym etapie zespół grafików przejmuje inicjatywę. Ich zadaniem jest upewnienie się, że informacje (granice obszaru, wysokość, limit pojemności, rodzaje terenu…) są wyraźne na mapie, bez zasłaniania grafiki. Muszą połączyć wszystkie te informacje na planszy, czyniąc ją jak najbardziej przejrzystą. Używają sztuczek, takich jak rozstawianie symboli i dodawanie przezroczystości.

Wszystko to ma jeden cel: przedstawić wszystkie informacje w jak najefektywniejszy sposób. Trudność tego etapu polega na połączeniu wizji artysty z grywalnymi informacjami, aby dać graczowi jak najbardziej wciągające i przyjemne doświadczenie.

I tak wygląda finalny rezultat:

Finalna mapa Jokerlandu

Mamy nadzieję, że podobała wam się ta aktualizacja. Przyznajemy, że nieco się rozpisaliśmy, ale chcieliśmy wam wyjaśnić, jak wielki wkład idzie w stworzenie mapy do Batman: Gotham City Chronicles.

Źródło: Kickstarter Batman™: Gotham City Chronicles

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s