Batman: GCC Update #34

Dynamika THS(Taktyczny Homeostatyczny System)

W tej aktualizacji chcemy wam przybliżyć kwestię regrywalności naszych scenariuszy w grze Batman: Gotham City Chronicles. Mamy nadzieję, że poniższe przykłady zaprezentują wam sposoby na dynamiczne i unikalne sposoby rozgrywania scenariuszy.

Zacznijmy od scenariusza, który znajduje się w prototypach i w materiałach wideo (te filmiki są dostępne na naszej stronie głównej Kickstarter).

Spróbujemy wam pokazać na podstawie tego dobrze już znanego scenariusza, że może on zaoferować dużą regrywalność, a w chwili publikacji tej aktualizacji będziecie mieć 21 różnych scenariuszy w samej tylko grze podstawowej! Możecie zauważyć pewne różnice między prezentowaną wersją scenariusza a tą, którą widzieliście lub rozgrywaliście. Powodem jest to, że obecna wersja jest już finalna.

Ten scenariusz przeznaczony jest dla maksymalnie 4 graczy i korzysta z mapy stacji metra. Fabuła dotycząca tego scenariusza opowiada o wynajęciu Bane’a i jego pomocników przez Trybunał Sów do podłożenia ładunków wybuchowych w opuszczonej stacji metra znajdującej się pod ratuszem. Ich celem jest zawalenie budynku, a tym samym destabilizacja miasta Gotham poprzez uderzenie w samo jego serce. Ulice Gotham już o tym szepczą i informacje na ten temat dotarły do bohaterów. Ich celem jest: rozbrojenie wystarczającej ilości bomb, aby zapobiec zniszczeniu tego ważnego i symbolicznego budynku.

Rzeźba: Arnaud Boudoiron


Wyobraźmy sobie, że w tym scenariuszu dwóch graczy kontroluje 3 bohaterów i staje naprzeciwko złoczyńcy. Pamiętajcie, że każdy scenariusz może być rozegrany, jeśli przy stole jest chociaż dwóch graczy.

Zadaniem Złoczyńcy będzie kontrola Bane’a, Zbirów (z bronią palną), Zbirów (z łomami), Oprychów (z łańcuchami), (drugiej jednostki) Oprychów (z bronią palną) i Sów (z pistoletem).

Bohaterowie mogą wybierać spośród następujących bohaterów:

  • Bohater 1: Batman lub Montoya (z pistoletem)
  • Bohater 2: Catwoman (z pazurami) lub 2 innych bohaterów, których dopiero ujawnimy jako przyszłe cele 😉
  • Bohater 3: Red Hood Jason Todd (z magnum), Cassandra „Orphan” Cain, lub Nightwing (z pałką Nightwinga x2)

Gracz, który kontroluje Bohatera 1, ma wybór między Batmanem a Montoyą uzbrojoną w Colta .38.

Wybór ten w znacznym stopniu wpłynie na akcje i wybory strategiczne dostępne dla graczy w trakcie gry.

Przykład: Batman jest dość wszechstronny ze względu na swoje charakterystyki i objętość specjalnego paska, który pozwala mu wybierać z dużej gamy gadżetów (batgadżety zostaną przedstawione w przyszłej aktualizacji). Strategiczne wybory dla tego gracza zaczynają się już przed grą.

Jednocześnie, Montoya nie posiada specjalnego paska, w związku z czym nie ma dostępu do żadnych batgadżetów. Nie jest tak wszechstronna, jak Batman, ale może liczyć na swoich sprzymierzeńców, których wybiera na początku gry (sojuszników przedstawimy w przyszłej aktualizacji). Jej akcje będą częściowo zależały od wybranych sojuszników, ponieważ każdy z nich będzie oferował inne zdolności. Niektórzy lepiej sprawdzają się w walce, a inni oferują lepszą ochronę.

Jeśli Montoya zostanie wybrana jako Bohater 1, będzie spełniać ona bardziej rolę wsparcia i skupiać się na walce za pomocą dowodzenia grupą sprzymierzeńców, których może rozstawiać na mapie. Jednak jeśli gracz wybierze Batmana jako Bohatera 1, będzie mógł działać dużo bardziej niezależnie dzięki batgadżetom i różnym umiejętnościom. Już dzięki temu widać jak na rozegranie scenariusza wpływa sam wybór nawet jednego bohatera.

Teraz załóżmy, że drugi gracz decyduje się kontrolować dwóch bohaterów i wybiera Catwoman jako Bohatera 2 i Orphan (Cassandrę Cain) jako Bohatera 3. Tak jak wcześniej, wybory te wpłyną na rozgrywkę w wyjątkowy sposób.


Złoczyńca (nasz trzeci gracz) również może dokonywać wyborów. Przykład: może aktywować wydarzenie i zmienić Bane’a przed Venomem w Bane’a napędzanego Venomem. To natychmiast zmienia jego charakterystyki i umiejętności, przemieniając postać wsparcia na brutala potrafiącego złamać nietoperza.

———————————————————————————————–

Jak widzicie, te scenariusze oferują dużą regrywalność i to jeszcze zanim wspomnieliśmy o konkretnych strategiach w grze lub nakreśliliśmy specyficzną dynamikę innych scenariuszy.

Możecie być pewni, że każdy scenariusz zapewni podobny poziom wstępnego planowania i różne możliwości, ale przyjrzyjmy się jeszcze innym scenariuszom, żebyście zobaczyli jaką różnorodność one oferują:


Najpierw spójrzmy na scenariusz dla maksymalnie 3 graczy, który wykorzystuje mapę banku. W tym wypadku bohaterowie muszą uwolnić zakładników schwytanych przez Red Hooda i jego gang. Jedną ze specjalnych zasad tego scenariusza jest to, że każdy z bohaterów kontroluje funkcjonariuszy GCPD. Ponieważ każdy z nich ma umiejętność dowodzenia, bohaterowie będą musieli zarządzać dużą ilością jednostek na planszy jednocześnie. Ich zadaniem jest poprowadzenie operacji policyjnej, uwolnienie zakładników i zadbanie o ich ochronę. Dlatego też bohaterowie będą musieli dbać nie tylko o swoje bezpieczeństwo, ale także o zakładników. Jednocześnie cały czas muszą łączyć swoje taktyczne możliwości podczas dowodzenia swoimi oficerami GCPD.



Kolejny scenariusz jest dla maksymalnie 4 graczy i rozgrywa się go na mapie ślepego zaułka. Tutaj zadaniem bohaterów będzie powstrzymanie inwazji wijących się roślin kierowanych przez Poison Ivy i Harley Quinn. Aby to zrobić, muszą zebrać próbki zmutowanego bluszczu, aby stworzyć związek chemiczny zdolny do powstrzymania inwazji. Tutaj złoczyńca kontroluje dwie osławione superprzestępczynie: Poison Ivy i Harley Quinn, a także ich nikczemnych popleczników. Ivy ma zdolność przywoływania roślin do pomocy i regenerowania ich. Aby odnieść sukces w tym scenariuszu, złoczyńca musi ostrożnie kierować mięsożernymi roślinami Ivy. Są one prawdopodobnie najlepszą bronią złoczyńcy w tym scenariuszu, ale także jego słabym punktem, bo są celem zadania dla bohaterów. W tym scenariuszu bohaterowie wybierają postacie należące do Birds of Prey, a tylko wy możecie nam pomóc w odblokowaniu pozostałych postaci, które pozwolą urozmaicić wybory. 😉



Na koniec zaprezentuję scenariusz dla 2 graczy, rozgrywany na mapie fabryki Ace Chemical. W tym scenariuszu Two-Face przejał kontrolę nad fabryką i grozi wypuszczeniem chemikaliów do systemu wody pitnej Gotham City. Batmanowi udało się odizolować fabrykę i zablokować wejście pomocnikom Two Face’a, ale musi powstrzymać złoczyńcę, zanim skończy się czas. Gracz po stronie bohaterów wybiera na bohatera Batmana (Mrocznego Rycerza), którym ma za zadanie używać komputerów, aby włamać się do systemu uzdatniania wody w Ace Chemical. Aby się tam dostać, będzie musiał obić wiele twarzy i połamać wiele kości. Siły złoczyńcy dowodzone przez Two-Face’a i jego dwie różne płytki będą stawały się coraz silniejsze z postępem kolejnych tur. Rozpoczyna on grę bez stref rozstawienia (stref, z których jego pomocnicy mogą powrócić), ale jego zbiry będą mogły otworzyć drzwi, które Batman zablokował. Im więcej drzwi uda mu się otworzyć, tym więcej punktów wsparcia złoczyńca będzie mógł wydać. Niektóre z postaci, w tym Two-Face, mogą wzywać wsparcie. Ponieważ Two Face wymaga dwóch różnych płytek do kontrolowania go, Złoczyńca musi dokładnie zaplanować swoje działania.
———————————————————————————————
Jak widzicie, nawet w ramach jednego scenariusza początkowe wybory (strony konfliktu, ilości graczy, konkretnych bohaterów, bat-gadżetów/sojuszników) i strategiczne wybory podczas gry oferują ogromną regrywalność. A gdyby tego było mało, każdy scenariusz opowiada całkiem inną historię, dzięki czemu każde spotkanie jest nowym doświadczeniem, które pozwala graczom podejmować różne strategie za każdym razem, gdy grają.

Źródło: Kickstarter Batman™: Gotham City Chronicles

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Batman: GCC Update #34

  1. Pingback: Batman: GCC Update #57 |

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s