Batman: GCC Update #27

Drogi do zwycięstwa


Witajcie, obywatele Gotham. Dzisiaj przyjrzymy się bliżej jednemu z naszych scenariuszy. Prosiliście o to, więc odpalamy Batsygnał i rzucamy odrobinę światła na ten kluczowy aspekt rozgrywki.


Ten konkretny scenariusz jest przeznaczony dla dwóch graczy i rozgrywany na planszy ślepego zaułku w Gotham. Zgodzicie się ze mną, że to rozłożenie wygląda dość klasycznie. Dotyczy ono Roku Zerowego i sytuacji, w której Batman postawił się Riddlerowi i jego gangowi. Riddler oczywiście rzucił wyzwanie Batmanowi, który ma za zadanie rozwiązać jedną z jego zabójczych zagadek w pobliżu Crime Alley. Kiedy Batman przybywa, okazuje się, że Riddler wraz z pomocnikami już na niego czekają i mają zakładników. Edward Nigma, który uwielbia być w centrum uwagi, za pomocą mikrofonu wyjaśnia Batmanowi, że musi rozwiązać cztery zagadki porozrzucane po ślepym zaułku. A, zegar tyka …


Riddler, który zwykle dotrzymuje słowa, obiecuje uwolnić zakładnika za każdym razem, gdy Batman rozwiąże zagadkę. Jednak tym, którzy nie zdążą zostać uwolnieni przed upływem czasu, wstrzyknie zabójczą truciznę.

W tym scenariuszu Złoczyńca kontroluje: Riddlera, gang Riddlera (z pałkami), gang Riddlera (z pistoletami), Zbirów z łomami, Oprychów z łańcuchami i Drony z działkiem.

Jak w większości scenariuszy, płytka wydarzeń daje Złoczyńcy tylko 2 pkt. rekrutacji. Dzięki doskonałemu umysłowi Riddlera, w tym scenariuszu Złoczyńca może również uzyskać dodatkowe punkty rekrutacji przy pomocy specjalnej zasady „szach mat”.

Za każdym razem, gdy Złoczyńca aktywuje Riddlera, może wykonać akcję analizy na komputerze o trudności 4. Sukces zapewnia złoczyńcy 1 pkt. rekrutacji albo darmową aktywację pojedynczej figurki. Riddler może zamiast tego wykonać akcję analizy o trudności 8. Jeśli się powiedzie, złoczyńca zyskuje 3 pkt. rekrutacji albo darmowe aktywacje 3 figurek!

Dzięki swojemu błyskotliwemu umysłowi Riddler może dodać swoją umiejętność hakowania do każdej akcji analizy, jaką wykonuje na komputerze. Przyglądając się bliżej płytce kontrolującej Riddlera widać, że jest w stanie wykonać jedną mocną próbę analizy, próbując osiągnąć trudność 8. Alternatywnie może próbować wywołać to wydarzenie dwa razy (używając słabszej akcji analizy), za każdym razem próbując osiągnąć trudność 4. Ale ta decyzja należy już do Złoczyńcy.

Złoczyńca, aby osiągnąć poziom trudności 8, będzie chciał zatrzymać w rezerwie kilka kostek energii na przerzuty. Powodem jest czarna kość, za pomocą której może uzyskać „wszystko albo nic”. Na czarnej kości można uzyskać albo bardzo dobry wynik, albo niczego nie zrobić. Co może być irytujące!

Z drugiej strony, osiągnięcie trudności 4 jest mniej ryzykowne i tańsze pod względem wydanych kostek energii.

Złoczyńca musi więc podjąć ważną decyzję przy korzystaniu ze specjalnej zasady „szach mat”. Czy rzucić kośćmi raz ryzykując dużo dla większej nagrody, czy też rzucić dwa razy mało ryzykując, ale dla mniejszej nagrody?

Aby wywrzeć większą presję na Batmanie, Złoczyńca może zdecydować się na zwiększenie ilości jednostek na planszy lub zajmowanie obszarów, na których będzie utrudniał zrealizowanie mu celu.

Dwie z jednostek Złoczyńcy (tylko dwie mają możliwość podjęcia się złożonej akcji analizy) mogą próbować podnieść poziom trudności zagadek. Aby to zrobić, jednostka musi wykonać akcję analizy o trudności 3 (może dodać umiejętność dochodzenia). Jeśli się jej powiedzie, żeton zagadki zostaje odwrócony, a zagadka staje się trudniejsza do rozwiązania dla Batmana. Ta akcja będzie wymagać kilku przerzutów u pomocników, ale Riddler może wykonać ją prawie za darmo – chociaż będzie to wymagało od niego opuszczenia jego bezpiecznej kryjówki.

Podsumowując, Złoczyńca ma do wyboru następujące strategie:

  • Może użyć Riddlera, aby zdobyć dodatkowe punkty rekrutacji lub aktywować swoje jednostki, aby zajęły obszary za pomocą komputera.
  • Może wysłać Riddlera na obszar ulicy, aby zwiększył poziom trudności zagadek.
  • Może wybrać walkę Riddlerem. Nawet jeśli Riddler nie jest dobrym wojownikiem, to i tak trudno go zabić ze względu na jego umiejętność ochrony, która uniemożliwia zaatakowanie go, jeśli znajduje się na obszarze z przyjazną jednostką.
  • Może używać innych jednostek, aby zwiększyć poziom trudności zagadek lub utrudniać Batmanowi ruch.

To dzięki różnorodności strategii gra za każdym razem jest inna, a scenariusze stają się bardzo regrywalne.

Batman, aby wygrać z Riddlerem w jego grze, będzie musiał rozwiązywać zagadki w odpowiednich miejscach za pomocą akcji analizy lub uwolnić zakładników własnymi rękoma korzystając z akcji manipulacji.

Za każdym razem, kiedy Batman rozwiąże zagadkę, Złoczyńca wybiera zakładnika do uwolnienia. Jednak zawsze, kiedy Batmanowi udaje się usunąć urządzenie więżące zakładnika – uwalnia go jednocześnie. Batman może wybierać wobec tego między dwiema strategiami: rozwiązywaniem zagadek i ręcznym uwalnianiem zakładników.

Bohater może również po prostu wywalczyć sobie drogę do celów. Usuwając z planszy swoich wrogów, ma mniejsze szanse, że zostanie zaatakowany i odniesie obrażenia. Jeśli jednak zdecyduje się przejść w tryb ukrywania, będzie musiała zostawić sobie więcej kostek energii na ewentualną obronę przed atakami.

Na początku gry Bohater wybiera Batmana i jego pas użytkowy o rozmiarze 4. Oznacza to, że gracz grający bohaterem musi również wybrać bat-gadżety (w przyszłych aktualizacjach opowiemy więcej o pasie użytkowym). Bat-gadżety pozwalają Batmanowi na podjęcie różnych strategii. Mogą zwiększyć jego mobilność, umiejętności walki, ataki dystansowe i wiele więcej. Bat-gadżety mogą również podnosić poziom umiejętności – takich jak dochodzenie. Te premie mogą nieść duże korzyści w podobnych scenariuszach.

Oczywiście w tym wypadku Bohater zdecydował się zagrać Batmanem z Roku Zerowego, ale mógł wybrać innego Bohatera, który zaoferowałby zupełnie inne strategie (ze względu na inną zawartość pasa, inne poziomy zdolności itd.). Inni Bohaterowie mogą zostać odblokowani jako kolejne cele kampanii, więc im więcej ich odblokujemy, tym większą regrywalność otrzymacie w swoim zestawie.

Jednostki Złoczyńców, bat-gadżety i wybór Bohatera razem zwiększają regrywalność dowolnego scenariusza. Dołączcie do tego różne cele i fabułę, którą oferują poszczególne misje, a dostrzeżecie jak dynamicznie zmienia się gra w Batman: Gotham City Chronicles.

Rzeźba: Edgar Ramos

Źródło: Kickstarter Batman™: Gotham City Chronicles

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s