Batman: GCC Update #2

Update #1 nie wnosi nic, to po prostu standardowe podziękowania twórców za ufundowanie gry tak szybko 🙂


Kolejne Odblokowane cele pojawiają się zbyt szybko!

Robimy wszystko, co w naszej mocy, żeby być na bieżąco. Oto co udało się wam odblokować do tej pory. Jeszcze raz dziękujemy wam! Wkrótce pojawią się nowe informacje!

Man Bat:
Profesor Kirk Langstrom, specjalista od latających ssaków, opracował serum przeznaczone do wzmacniania ludzkich zdolności sensorycznych. Umożliwiało ono korzystanie z umiejętności takich jak u nietoperzy. Jak zwykle w przypadku tego typu eksperymentów, coś poszło nie tak, a skutki uboczne były przerażające. Langstrom przetestował serum na sobie i doznał strasznej przemiany fizycznej – stał się Man-batem. Wraz z niepożądaną mutacją jego ciała nadmiernie rozwinęły się jego zmysły, a skrzydła podobne do tych u nietoperza umożliwiły mu latanie. Za każdym razem, gdy dochodziło do przemiany, tracił część człowieczeństwa – z czasem tylko miłość do jego żony, Francine, pozostała łańcuchem łączącym jego instynkty bestii z umysłem człowieka. Z tego powodu Man-Bat zwykle jest nieprzewidywalny i niebezpieczny, a jego działania napełniają Kirka wstydem i żalem. Od czasu stworzenia formuły, Langstrom jest poszukiwany przez wiele organizacji, które chcą ją wykorzystać do nikczemnych celów. Liga Zabójców, kierowana przez Talię Al Ghul, użyła kiedyś tej formuły do stworzenia armii nieludzkich zabójców sprowadzających śmierć z przestworzy.


Ostateczny eksperyment doktora Kirka Langstroma zaowocował przekształceniem go w gigantycznego i monstrualnego nietoperza. Jego umiejętność latania pozwala mu poruszać się po planszy bez utrudnień, dzięki czemu jest złoczyńcą o największej mobilności. Ta cecha w połączeniu z jego wskaźnikami rozmiaru i zagrożenia sprawia, że jest naprawdę uciążliwy. Ponadto, z powodu jego zdolności przerażania, przeciwnicy boją się zbliżyć do niego – dlatego muszą wydać dodatkowe punkty ruchu, aby wejść na jego obszar. Nawet Bohaterowie nigdy nie mogą uciec od niego na długo, ponieważ zawsze może do nich dolecieć, powalić ich czy też zablokować im ruch.

Sculpted by Arnaud Boudoiron and painted by Martin Grandbarbe

Rzeźbę wykonał Arnaud Boudoiron, a malowanie Martin Grandbarbe.

Hush:
Thomas Elliott i Bruce Wayne byli przyjaciółmi w czasach dzieciństwa. Przynajmniej tak się wydawało… W rzeczywistości byli swoimi przeciwieństwami. Aby szybciej położyć ręce na swoim dziedzictwie, Elliott sabotował samochód rodziców w ramach próby morderstwa. Jego matka przeżyła dzięki ratunkowi zapewnionemu przez doktora Thomasa Wayne’a – ojca Bruce’a. Pokrzyżowanie planów Elliotta i zazdrość obudziły u niego nienawiść do rodu Wayne. Wiele lat później Człowiek Zagadka ujawnił mu tajną tożsamość Bruce’a i razem stworzyli idealny plan, aby wyeliminować Batmana.

Thomas Elliott, ukrywający się pod pseudonimem „Hush”, okazał się potężnym przeciwnikiem Batmana – pomogła mu w tym długoletnia znajomość Bruce’a. Potrafił przewidzieć jego reakcje, a dzięki pomocy Człowieka Zagadki był zdolny do wielu manipulacji mających na celu wyprowadzenie Bruce’a z równowagi i zniszczenie go. Częścią jednego z planów Husha, nim się ujawnił, było podszycie się pod Robina (Jasona Todda) i przekonanie Batmana o chęci zemsty. Thomas Elliott nigdy nie wahał się korzystać z pomocy lub rad udzielanych przez innych złoczyńców – dobrowolnie lub pod groźbą. Człowiek Zagadka był jego strategiem, a potężny Prometeusz – ochroniarzem. Hush z uwielbieniem korzystał z zasłon dymnych, dopóki w wyniku operacji plastycznych nie zaczął wyglądać jak Bruce Wayne. Próbował się zbliżyć do Bruce’a także jako jego dawny znajomy, bo wywołać jeszcze większe nieporozumienie między Batmanem i jego sojusznikami.


Ta tajemnicza postać ma imponujące zdolności manipulacji i analizy, co pasuje do osoby znanej z wykorzystywania prawie każdego złoczyńcy w Gotham w celu zbliżenia się do Batmana. Jest też elitarnym strzelcem. Wcielający się w złoczyńcę gracz powinien uwzględniać zatrzymanie kilku kostek energii do przerzutów ataków z dystansu – dzięki temu jego przeciwnicy będą padać jak muchy.


Trybunał Sów
Batmana nie można oddzielić od Gotham, którego strzeże. Nawet jeśli w szeregach Ligi Sprawiedliwości wyrusza poza miasto, by ratować świat, jego priorytetem zawsze jest zwalczanie zbrodni na ulicach Gotham. To niełatwe zadanie, gdy zna się psychopatów czających się w tym gigantycznym mieście. Jednak Trybunał Sów jest jeszcze większym zagrożeniem dla Batmana, ponieważ dotyka go ono osobiście. Ten tajemniczy krąg o nikczemnych zamiarach manipuluje Gotham od samego początku jego istnienia – buduje i przekształca miasto, które Batman próbuje ochronić! Trybunał Sów składa się z elity i bogaczy z Gotham, którzy ukrywają swoje twarze za białą maską, niczym wypaczone lustrzane odbicia Bruce’a Wayne’a. Reprezentują to, czym mogło być alter ego Batmana, gdyby nie kierował się swoim kodeksem moralnym.

Trybunał Sów realizuje swoje plany za pomocą armii podwładnych, Szpony to świetnie wyszkoleni zabójcy, których można przywrócić do życia – nawet starcie ich na miazgę nie wystarczy do zniszczenia ich. Pracują głównie dla Trybunału Sów, jednak współpracowali także z innymi złoczyńcami, takimi jak Two-Face. Niektóre Szpony stanęły po stronie Bohaterów – w tym Calvin Rose czy Mary Turner – i zwróciły się przeciwko swoim byłym panom.

Szpon: Szpon: To wojownik w najczystszym tego słowa znaczeniu. Stworzono go do polowań, a niewielu przeciwników może mu dorównać siłą. Ponadto błyskawicznie się przemieszcza, doskonale wspina i ma zdolność regeneracji – jeśli nie zostanie zabity, wróci, aby ponownie zapolować na swoją ofiarę. Korzysta także z dwóch płytek, które zwiększają jego potencjał aktywacji.

Sowy z Kataną: Organizacja Trybunału Sów jest liczna i nie należy jej lekceważyć. Jej przywódcy są bardzo przydatni przy wykonywaniu akcji analizy. Chociaż mogą nie być dość silni, by na dłuższy czas zatrzymać atak Bohaterów, zostali wyszkoleni w sztukach walki – i gdy walczą kataną, mogą być prawdziwym zagrożeniem.

Sowy z Pistoletem: Te jednostki również są częścią organizacji Trybunału Sów, ale sprawdzają się lepiej podczas akcji manipulacji. Ponadto lepiej radzą sobie z bronią dystansową niż białą. Są silniejsi od Sów z Kataną i mogą wytrzymać nieco dłużej, nim zginą. Najlepiej sprawdzają się w robieniu dziur w szeregach wrogów.


Solomon Grundy:
Czy naprawdę urodził się w poniedziałek, jak stale powtarza?

Ten masywny potwór o skórze białej niczym kreda wyłonił się pewnego ranka z Bagien Rzezi na przedmieściach Gotham i pojawia się na nich regularnie po każdej śmierci. Ale czy naprawdę umiera? Trudno powiedzieć, ponieważ Grundy nie żyje w normalnym znaczeniu tego słowa. Plotki głoszą, że żył ponad sto lat temu jako podejrzany typ znany jako Cyrus Gold, który został zabity na tych słonych bagnach. Po powrocie ze świata zmarłych wzrosła jego siła kosztem zdolności intelektualnych. Istnieją podejrzenia, że może być nieudaną inkarnacją potwora z bagien znanego jako Swamp Thing. Jego zdolności intelektualne i poziom agresji zmieniają się między kolejnymi odrodzeniami, ale Grundy zawsze pozostaje potężnym przeciwnikiem – uderza pierwszy i nigdy nie zadaje pytań. Kiedy nie nawiedza bagien ani nie jest zamknięty w Arkham Asylum, Solomon Grundy ukrywa się w kanałach Gotham. I nie lubi, kiedy ktokolwiek próbuje mu przeszkadzać…

Podobnie jak bezmózgie zombie, Salomon też nie może wykonywać żadnych złożonych akcji analizy i manipulacji, ale w walce jest przerażający i nikt nie chce stanąć z nim twarzą w twarz. Ma słabą podstawową obronę, ale posiada za to najwięcej punktów życia w grze; potrafi się regenerować i wpadać w szał, gdy tylko zostanie ranny. Czy wspominałem o tym, że może przebiegać się przez ściany? Nie? No cóż, potrafi to zrobić.


Bandyci w kombinezonach: Ci dziwnie ubrani mężczyźni są wyposażeni do pracy w niebezpiecznych warunkach i ignorują działanie gazu. Są bardzo przydatni dla złoczyńców, którzy lubią tworzyć różnego rodzaju gazy, aby zaszkodzić mieszkańcom i Bohaterom Gotham – czyli dla takich jak Strach na Wróble i Doktor Śmierć. Ich specjalnością są akcje Improwizacji. Ci złoczyńcy nie wahają się z nich korzystać, ilekroć ich nikczemne plany są zagrożone.

Źródło: Kickstarter Batman™: Gotham City Chronicles


Kolejny update się tłumaczy. 🙂 Wszystkim, którzy chcieliby się dowiedzieć czegoś więcej o Trybunale sów, zachęcam do przeczytania dwóch wydanych komiksów (wydanych w Polsce przez Egmont):
Batman Tom 1 Trybunał sów
Batman Tom 2 Miasto sów

Znalezione obrazy dla zapytania Batman Tom 2 Miasto sów

Jeśli chodzi o postać Husha to w Polsce były 2 wydania jedno dawno temu wydane przez Egmont i drugie w Kolekcji Komiksów DC, oba były dwutomowe:

Znalezione obrazy dla zapytania hush Tom 1 i 2Znalezione obrazy dla zapytania hush Tom 2

Niestety postać Solomona Grundiego pojawiaj się w Polsce raczej w epizodycznych rolach m.in. w komiksie Batman Długie Halloween.

I teraz to już wszystko 😀

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s